Home > Aktualności > Kolejne dni obozu

Kolejne dni obozu

W Szklarskiej Porębie warunki jak d0tąd idealne. Ciągle świeci słońce, temperatura w granicach 14-18 stopni. Dopiero w niedzielę trochę się ochłodziło i pojawiły się chmury. Na Regla można minąć kilku biegaczy i Nordic Walkerów, a na zakręcie śmierci tylko jeden Pan w TIRze chciał nas przejechać 🙂

Obóz mimo, że miał być wprowadzeniem do pracy maratońskiej jest intensywny. Praktycznie codziennie mamy na treningu akcent siły, drugiego zakresu, czy tempo, a jak rozbieganie to 35 km . Robimy dużo siły. 16 kilometrowy podbieg z Piechowic do Jakuszyc, skipy, wieloskoki i podbiegi pod górkę. Wczoraj 15 km biegu ciągłego po asfalcie.

Dobre mam też jedzenie i pokój z widokiem na góry. Nie mam tylko świeżości i energii do treningu. No cóż, jeszcze niecały miesiąc temu forma była fatalna, teraz wiem, że będzie raz lepiej, raz gorzej. Najważniejsze, żeby osiągnąć dobrą dyspozycję na za dwa miesiące i najmocniejszą formę na jesień.

Jutro znowu podbieg do Jakuszyc. Ostatnio przebiegłem spokojnie w 1:00,40, teraz mam plan trochę szybciej – zobaczymy jak pójdzie.

 

Be Sociable, Share!
Kategorie:Aktualności
  1. Krzysiek
    Maj 15th, 2011 at 15:07 | #1

    A wezmiesz moze udzial w piatce w Biegu Ursynowa 19 czerwca czy raczej jest to nie po drodze z przygotowaniami albo organizatorzy nie sa zinteresowani elita?

  2. Misiek
    Maj 15th, 2011 at 17:11 | #2

    Siema, ja mam takie pytanie troche nie w temacie.
    Na zdjęciu o nazwie wodospad_Torok_wycieczka_marszowa(5) jakie masz buty na sobie.
    Wiem, że są to Nike Free ale nie znam całej nazwy

  3. Maj 15th, 2011 at 18:10 | #3

    @Krzysiek
    Zawsze chciałem tam pobiec, bo start jest 150 metrów od mojego domu. Tym razem będę na obozie, a po drugie to już tylko 4 tygodnie przed maratonem, więc taki szybki start nie do końca pasuje treningowo. Z tego co wiem, organizatorzy dbają również o dobre wyniki.

  4. Maj 15th, 2011 at 18:13 | #4

    @Misiek
    Torok zdobyłem w Nike Free Run+, teraz jest 2 edycja Nike Free Run +2. Fajnie się w nich biega – bardzo wygodnie, a ich główne zadanie to wzmacnianie stóp uwięzionych w klasycznych butach.

  5. Krzysiek
    Maj 15th, 2011 at 22:16 | #5

    @Mariusz Giżyński

    O, to chyba blisko mieszkamy bo start jest jakies 300 metrow od mojego domu. 😉

  6. grzechu
    Maj 17th, 2011 at 14:22 | #6

    mam pytanie do tego podbiegu z Piechowic do Jakuszyc. Na tych 16km ile jest przewyższenia? Generalnie to interesuje mnie procentowe nachylenie średnie tej trasy.
    Ostatnio eksperymentuje z tego typu długimi podbiegami na bieżni mechanicznej i szukam ‚inspiracji’ do ustawienia % na niej 🙂

  7. Misiek
    Maj 17th, 2011 at 14:31 | #7

    Spoko, dziex .
    Na zdjęciu spodobały mi się i chyba sobie takie zafunduje.
    Aaaa, jeszcze jedno co jest lepsze dla mnie tzn. biegam jakiej 40-50km/tydzień głownie po asfalcie, polnych drogach a, treningi tempowe robie na żużlowym stadionie?
    Nike Free Run+ czy Nike Lunarglide+ 2

  8. Maj 17th, 2011 at 15:35 | #8

    @Misiek
    Nike Free są doskonałe jako drugie buty, do treningów uzupełniających, na początku nie częściej niż 2 razy w tygodniu.
    Daj znać jaką masz stopę i jak jest z masą ciała, postaram się pomóc.
    Przy doborze obuwia ważne jest jaki posiadamy typ stopy. Jeżeli masz stopę neutralną, lekko nadpronujesz lub lekko nadsupinujesz, i masz poniżej 85 kg to Lunary będą idealne. Natomiast jeżeli jest inaczej tzn. mocno nadpronujesz(płaskostopie, niszczysz buty po wewnętrznej stronie) – polecam ZOOM Structure Triax, a jeżeli jesteś nadsupinatorem, czyli masz duże wysklepienie stopy, to potrzebujesz dużej amortyzacji – Nike Pegasus lub ZOOM Vomero. Kolejną istotną sprawą jest masa ciała i teren w jakim biegasz (to ostatnie już wiemy).

  9. Maj 17th, 2011 at 15:51 | #9

    grzechu :

    mam pytanie do tego podbiegu z Piechowic do Jakuszyc. Na tych 16km ile jest przewyższenia? Generalnie to interesuje mnie procentowe nachylenie średnie tej trasy.
    Ostatnio eksperymentuje z tego typu długimi podbiegami na bieżni mechanicznej i szukam ‘inspiracji’ do ustawienia % na niej :)

    o to już trudne zadanie matematyczne, muszę poprosić o pomoc żonę 🙂
    generalnie to ruszamy z 400 m n.p.m, a na 13,6 km osiągamy najwyższy punkt ok. 920 m n.p.m., czyli wychodzi ok. 4% nachylenia – niby niewiele, ale jak biegnie się poniżej 3:40 / km, to jest co robić…
    przy okazji przypomniałem sobie, że 100% nachylenia to 45 stopni, a nie 90 🙂

  10. Misiek
    Maj 18th, 2011 at 14:30 | #10

    To tak mam 186cm wzrostu na 66.4kg wagi, stopę mam neutralną

  1. Brak jeszcze trackbacków